artiest-boeken

Yes-R trapt Warchild campagne af
Geplaatst: 23-02-2015

Yes-R trapte maandagmiddag de nieuwe campagne van War Child af. Met de actie Download de oorlog uit een kind willen T-Mobile en War Child extra geld inzamelen voor de opvang van grote aantallen oorlogskinderen uit onder meer Syrië en Libanon.

Yes-R deed de aftrap op het Julianaplein voor station Den Haag, samen met kinderen uit Den Haag. Op het plein stond een opblaasbaar kinderhoofd van vijf meter hoog. Dat staat symbool voor het hoofd van een oorlogskind, met nare herinneringen erin.

Yes-R vraagt Nederlanders geld te doneren om vervolgens mooie herinneringen te uploaden, waardoor het hoofd op de speciale website kleurrijk en vrolijk wordt, met herinneringen waar oorlogskinderen blij van worden. “Symbolisch halen we zo de oorlog uit het hoofd van een oorlogskind”, zegt Yes-R.

Conflict
“Alleen al door het conflict in Syrië zijn momenteel ruim 1 miljoen kinderen de grens over gevlucht”, zegt War Child-directeur Bernard Uyttendaele. “Hoe sneller we deze kinderen helpen, hoe groter de kans dat ze hun verschrikkelijke ervaringen kunnen verwerken. War Child werkt er hard aan om deze kinderen zo snel mogelijk op te vangen in een veilige omgeving.”


Bron: Nederland Artiesten

Naar het nieuwsarchief




Een greep uit ons aanbod

Roy Donders
Zanger
Meer info over Roy Donders
Heidi und die Heinos
Zanggroep
Meer info over Heidi und die Heinos
Super 2 Bee
Show
Meer info over Super 2 Bee
Briljant
Band
Meer info over Briljant
Klubbheads
DJ
Meer info over Klubbheads